Östersunds FK:s målvakt lämnar klubben


Östersunds FK:s målvakt Haraldur Björnsson har lämnat Östersund.
Nu klubbadress är Lilleström i norska Tippeligan.
- Jag hade ambition att bli förstemålvakt i ÖFK. Men sån är fotbollen. Jag behöver speltid, säger Björnsson.
När ÖFK lånade Djurgårdsmålvakten Hampus Nilsson tog Björnsson beslutet att lämna.
- Transferfönstret i Norge stänger på onsdag så det blev perfekt, säger Björnsson.
Nyheten om Haraldur Björnsson kommer verkligen i skymundan efter skandalscenerna i går då Aly Keita attackerades.
- Helt sjukt. Det ska inte få hända i om fotbollen. Jag vet inte vad jag hade gjort om jag varit på plats, säger Björnsson som pratat med Keita och visat sitt stöd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ÖFK inte först att dribbla med outbildade tränare

Äga travhäst är inte bra för hjärtat - men så himla skoj!

Marcello klarade inte alkotestet - ingen stjärnduell