8-1, jag visste det!



När jag kom på Östersund Arena träffade jag backen Kalle Johanssons farfar.
Han var oerhört nervös. Han ville inte att ÖIK skulle avsluta säsongen den här lördagen i februari.
Jag sa:
- Det är lugnt. Du behöver inte oroa dig. ÖIK vinner med 8-1.
Han var smått imponerad av mitt tips efter matchen.
ÖIK slog Vännäs med 8-1 och jag är nog inte ensam om att fundera över hur ÖIK kunde torska mot det här laget i onsdags. Nu är det dags för en helt avgörande match på söndag klockan 16. Segraren där går vidare till play off 2.
Det är en stor klasskillnad mellan dessa båda lag och bara en svår magsjukai laget eller en kollektiv kollaps kan hindra ÖIK från att ta sig vidare till nästa play off-nivå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ÖFK inte först att dribbla med outbildade tränare

Marcello klarade inte alkotestet - ingen stjärnduell

Äga travhäst är inte bra för hjärtat - men så himla skoj!